AKTUALNOŚCI

Piątek, Luty 23, 2024, 13:45 | Brak komentarzy »

Miło mi poinformować, że w związku z nabyciem dodatkowych uprawnień, nowością w ofercie Pracowni są badania pracowników zatrudnionych na stanowiskach związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego. Szczegóły w ofercie.


Wtorek, Wrzesień 19, 2023, 15:14 | Brak komentarzy »

Uprzejmie informuję, że w dniach 20.09-28.09.2023 r. przebywam na urlopie. W celu umówienia się na najbliższy możliwy termin badania tj. 29.09.2023 r., proszę dzwonić tel. 695673069.

 

 


Poniedziałek, Maj 15, 2023, 18:38 | Brak komentarzy »

Miło mi poinformować, że w ofercie mojej Pracowni pojawiły się badania potrzebne do uzyskania pozwolenia na broń, a także kilka nowych rodzajów badań powiązanych z kategorią broni i amunicji, ochroną czy pełnieniem funkcji w wymiarze sprawiedliwości.


Niedziela, Maj 7, 2023, 11:44 | Brak komentarzy »

Wygląda na to, że zgodnie z unijną dyrektywą*, mająca na celu redukcję wypadków drogowych na drogach krajów UE, od przyszłego roku kierowcy amatorzy, którzy ukończyli 65. rok życia, chcąc zachować uprawnienia do prowadzenia pojazdów, będą musieli okresowo poddawać się m.in. badaniom psychologicznym. Ustalenie szczegółowych zapisów będzie leżało po stronie państw członkowskich, ale już teraz mówi się
o konieczności sprawdzenia u starszych kierowców takich elementów jak ich zdolność do koncentracji czy generalnie kondycji psychicznej.


Sprawa może wydawać się po części kontrowersyjna, bo przecież to najmniej doświadczeni kierowcy powodują najwięcej wypadków drogowych (w tym najwięcej śmiertelnych). Jednak tak jak już kiedyś wspominałem - być może jest to początek szerokich zmian, a kolejną grupą do badania za czas jakiś będą najmłodsi kierowcy (np. w celu wyeliminowania osób, które prezentują niepożądane z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego cechy osobowości i temperamentu). Sądzę, że użyteczne byłoby badanie i jednych i drugich.


Póki co jednak na niedalekim horyzoncie rysuje się wizja badań dla kierowców starszych i jak sądzę, zmiana ta może być dla tej grupy zaskakująca. Niemniej w związku z obiektywnym pogarszaniem się wraz z wiekiem kierowcy jego funkcji psychomotorycznych, a także w związku z tym, że niekiedy nikt nie weryfikuje tych funkcji przez kilkadziesiąt lat jazdy, planowane zmiany bezwzględnie powinny pozytywnie wpłynąć na bezpieczeństwo na drogach publicznych. Chyba każdemu z nas (niezależnie czy jesteśmy aktywnymi kierowcami) powinno zależeć na tym, żeby po drogach poruszali się kierowcy, którzy potrafią w porę zareagować, którzy umieją długotrwałe skupiać
i podzielać uwagę, logicznie myśleć, a także by byli w takiej kondycji psychicznej, żeby mogli podejmować "trzeźwe" decyzje drogowe.


środa, Sierpień 24, 2022, 13:25 | Brak komentarzy »

Tegoroczna nowelizacja ustawy o transporcie drogowym wprowadziła pewne zmiany jeśli chodzi o wymogi formalne wobec kierowców busów o dmc między 2,5 a 3,5 tony. Kierowca transportu międzynarodowego kat. B, nie będący obywatelem Unii Europejskiej, według znowelizowanych przepisów musi spełniać warunki przewidziane prawem dla kierowców zawodowych wyższych kategorii prawa jazdy, a zatem musi posiadać ważne orzeczenie o braku przeciwwskazań psychologicznych do pracy na stanowisku kierowcy. W związku z powyższym kierowcy kat. B transportu międzynarodowego spoza UE, którzy do tej pory nie wykonywali żadnych badań psychologicznych dla kierowców, lub wykonywali je w formie przewidzianej dla służbowej jazdy samochodem kat. B, czyli zakończone wydaniem opinii/konsultacji psychologicznej, a nie orzeczenia psychologicznego, chcąc spełnić wymogi prawne, muszą cyklicznie wykonywać badania w ramach psychologii transportu. Moja pracownia oczywiście wykonuje takie badania, na które serdecznie kierowców busów zapraszam.


Copyright ©2016 Pracownia badań psychologicznych Łukasz Balicki, All Rights Reserved.
Wykorzystano zdjęcia z darmowej bazy zdjęć freepik
Liczba odwiedzin: 25247